Jumat, 21 Juni 2013

THE SIMPLE WAYS TO EXPRESS OUR OPINION




1.      Well my friends, in this occasion I want to express my opinion about “How to study English well”. As we know that …
(Baiklah teman-teman, dalam kesempatan kali ini saya akan mengungkapkan pendapat saya tentang “Bagaimana belajar bahasa Inggris dengan baik”. Sebagaimana yang kita ketahui bersama bahwa …)
2.      Alright my brothers and sisters, let me express my opinion about “The Unemployment” …
3.      O.K. ladies and gentleman, according to the expert of religion, adultery is forbidden by Islamic religion. Why so? Because …
4.      That’s all my opinion about “How to study English well” and I apologize to you if you find a lot of mistakes in my explanation. Thank you very much for your attention.
(Demikianlah pendapat saya tentang “Bagaimana belajar Bahasa Inggris yang baik” dan saya mohon maaf jika anda menemukan banyak kesalahan dalam penjelasan saya. Terima kasih atas perhatian anda.)

NOTES :
·         According to our President’s opinion …
(Menurut pendapat Presiden kita …)
Kata according to digunakan untuk pendapat selain dari diri kita.
Jangan menggunakan according to my opinion (menurut pendapat saya) tapi gunakanlah : In my opinion / I  think / in my view …
·         Cara merespon pendapat orang lain :
After listening to your opinion, I don’t agree/disagree with you because …
I have listened to your views on this problem well and I have many questions in my mind …
·         Cara membuat kesimpulan :
Allow us to deliver our conclusion. The conclusion is …
·         Cara mengungkapkan ketidakpuasan :
I’m sorry, I’m not satisfied with your answer because your answer is complicated and difficult to understand. Would you like to explain more clearly?
Sorry, I can’t catch the way of your mind. What do you mean by saying that ...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar